معرفی بهترین ها در لوازم دیجیتالی

در این وبلاگ به معرفی بهترین گوشی ها و لوازم جانبی آن پرداخته می شود و درباره بهترین ها در دنیای دیجیتال صحبت می کنیم.

اندروید ۱۲ دگردیسی سیستم عامل محبوب گوگل است و با زبان طراحی جدید، احساس تغییر را به زیباترین شکل ممکن به کاربران هدیه می‌کند. با بررسی اندروید ۱۲ همراه زومیت باشید. با گذشت تقریبا ۸ سال از آغاز به‌کارگیری زبان طراحی Material Design، دیگر کم‌کم وقت آن بود که شاهد تغییر و تحول بزرگی در سیستم عامل محبوب گوگل باشیم. حالا اندروید ۱۲ اینجا است تا با استفاده از طراحی Material You، سلیقه کاربر را در اولویت قرار دهد و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را دراختیار او بگذارد.

ویژگی های اندروید 12

ویژگی های اندروید 12

ویژگی های اندروید 12 آن را به یک نسخه منحصر به فرد تبدیل کرده است. گوگل توجه ویژه‌ای به «امنیت» و «کاربری آسان» نشان داده است. اهالی مانتین‌ویو نسخه‌ی جدید اندروید را از پایه بازطراحی کرده‌اند تا عناصر مدنظرشان را با هماهنگی هرچه تمام‌تر در بطن این سیستم عامل بگنجانند. با توجه به اینکه نسخه‌ی خام اندروید ۱۲ در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل ۳ به بعد دردسترس قرار گرفته است و مدت زمان چندانی هم از عرضه‌ی سری گوشی‌های پیکسل ۶ نمی‌گذرد، نگاهی دقیق به تغییرات اندروید ۱۲‌، به‌ویژه در بخش‌های شخصی‌سازی، امنیت و کاربری آسان داشته‌ایم که در بررسی پیش‌ رو خواهید خواند.

پوسته جدید

ظاهر و پوسته سیستم عامل اندروید در سال‌های اخیر تکراری و خسته‌کننده به نظر می‌رسید. تقریباً می‌توان ادعا کرد که این سیستم عامل از اندروید ۹ تا امروز تغییرات ظاهری زیادی نداشته و بیشتر روی قابلیت‌های نرم‌افزاری کار کرده است. با این حال اندروید ۱۲ یک بروز رسانی بزرگ در پوسته و ظاهر این سیستم عامل است و به نظر می‌رسد بالاخره با یک اندروید متفاوت طرف هستیم. قابلیت شخصی‌سازی رنگ‌های رابط کاربری در اندروید ۱۲ بیشتر از قبل شده و صفحه خانگی، صفحه قبل و ویجت‌ها هم طراحی جدیدی پیدا کرده‌اند.

دسترسی متفاوت در نوار اعلان‌ها

نوار اعلان‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید است که هرگز تکراری نمی‌شود. گوگل در اندروید ۱۲ تنظیمات نوار اعلان را به شدت تغییر داده و به همین دلیل با رابط کاربری جدیدی مواجه هستیم. طراحی آیکون‌های نوار اعلان تغییر پیدا کرده و حالا ظاهر جدیدی دیده می‌شود. با این حال یک مشکل بزرگ هم در اندروید ۱۲ دیده می‌شود. برای دسترسی به تنظیمات وای‌فای و دیتای موبایل باید وارد یکی از آیکون‌های نوار اعلان‌ها شوید. مسئله‌ای که شاید برای بیشتر هواداران اندروید عجیب باشد.

داشبورد حریم خصوصی

سیستم عامل اندروید در نسخه‌های ابتدایی خود چندان امن به نظر نمی‌رسید و به همین دلیل هنوز هم بسیاری از کاربران آیفون از رفتن به سمت تلفن‌های اندرویدی نگران هستند. با این حال اندروید در سال‌های اخیر به یک سیستم مطمئن و امن تبدیل شده و به همین دلیل نمی‌توان آن را یک سیستم عامل ضعیف و نامطمئن دانست. در اندروید ۱۲ قابلیت ویژه‌ای به نام داشبورد حریم خصوصی اضافه شده که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. این داشبورد داده‌های امنیتی و اطلاعات حریم شخصی را به کاربر یادآور می‌کند.

کنترل میکروفون و دوربین

دسترسی نرم‌افزارهای گوناگون به میکروفون و دوربین تلفن هوشمند شما می‌تواند اندکی آزاردهنده باشد. بنابراین گوگل در اندروید ۱۲ از قابلیت ویژه‌ای رونمایی کرده که به کاربر کمک می‌کند تا در صورت نیاز دسترسی میکروفون و دوربین خود تلفن هوشمند خود را قطع کند. بنابراین با کمک اندروید ۱۲ می‌توانید در شرایطی که از یک اپلیکیشن که از میکروفون و دوربین استفاده می‌کند، یاری می‌گیرید هم دسترسی آن را محدود کنید.

ردیابی موقعیت

اندروید 12

یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی اندروید ۱۲ را باید ردیابی موقعیت دانست. بسیاری از کاربران دوست ندارند که اپلیکیشن‌هایی که برای بررسی اطلاعات و ارائه داده به کاربر از موقعیت آن‌ها استفاده می‌کنند به دقیق‌ترین موقعیت آن‌ها دسترسی داشته باشند و اطلاعات چندانی مطرح کنند. بنابراین اندروید ۱۲ از قابلیت ویژه‌ای رونمایی کرده که به لطف آن می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت را به دو صورت تقریبی و دقیق بررسی کنید.

نوتیفیکشن‌های جذاب‌تر

نمایش و دسترسی به اعلان‌ها در اندروید ۱۲ به شدت پویا شده و به همین دلیل می‌توان این دگرگونی بزرگ را یکی از بهترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید ۱۲ دانست. حالا نوتیفیکیشن‌ها دسترسی مستقیم و جذابی برای کاربر دارند و می‌توان بررسی آن‌ها را برای کاربران احراز هویت نشده هم محدود کرد.

اسکرین‌شات‌های بلند

نخستین بار در اندروید ۱۰ بود که از قابلیت ویژه‌ای رونمایی شد. اپلیکیشن‌هایی از راه رسیدند که به کاربر اجازه می‌داد تا چندین اسکرین شات را یکی کنند و در نهایت یک اسکرین‌شات بلند ایجاد کنند که تصاویر بیشتری به نمایش می‌گذاشت و جزئیات بیشتری داشت. حالا گوگل این قابلیت جذاب را به اندروید ۱۲ آورده و به همین دلیل اسکرین‌شات‌های بلند حالا به یک قابلیت سیستمی تبدیل شده‌اند.

اشتراک آسان رمز عبور وایفای

به اشتراک‌گذاشتن رمز عبور وایفای در اندرویدهای قبل از اندروید ۱۲ اندکی دشوار بود. کاربران در بسیاری از موارد گیج می‌شدند و در نهایت نمی‌توانستند آن‌چه که واقعاً در ذهنشان می‌گذرد را مطرح کنند. با این حال تغییرات بسیاری در اندروید ۱۲ اعمال شده که در نهایت به اشتراک آسان رمز عبور وایفای منجر می‌شود.

جستجوی راحت اطلاعات درون دستگاه

گوگل در اندروید ۱۲ از یک موتور جستجوی جذاب رونمایی کرده که به کاربران کمک می‌کند تا همه اطلاعات درون دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنند. این موتور جست جو قابلیت بررسی در اپلیکیشن‌ها را هم فراهم می‌کند. بنابراین در اندروید ۱۲ هیچ داده‌ای وجود ندارد که نگران پیدا کردن آن نباشید.

قابلیت‌های گیمینگ ویژه

اندروید در سال‌های اخیر به یک سیستم عامل مناسب برای بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است. اما اندروید ۱۲ قابلیت‌های ویژه‌ای برای هواداران بازی‌های ویدئویی اضافه کرده تا بازی‌کردن در اندروید ۱۲ جذابیت بیشتری داشته باشد.
چه زمانی اندروید ۱۲ عرضه می‌شود؟

زمان عرضه اندروید 12

سال گذشته، اندروید 11 اولین پیش نمایش توسعه دهنده خود را در ماه فوریه منتشر کرد، اما نسخه نهایی تا اوایل سپتامبر به دستگاه‌های پیکسل وارد نشد. با android12، به نظر می‌رسد که گوگل نیز برنامه مشابهی را حفظ خواهد کرد، اگرچه می‌توان اولین نسخه های بتا را در اوایل ماه مه مشاهده کرد.

منبع: تکنوسان مگ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۹
sara gholizade

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی